26 січня було проведено краєзнавчу вікторину, у якій учні 10 класу нашої школи Степаненко Артем та Мамонов Сергій здобули переконливу перемогу. Підготувала їх до конкурсу вчитель Мельник Тетяна Олексіївна. Ми вирішили познайомити вас з нашими краєзнавцями.
Кореспондент:Як давно ви займаєтесь навчанням учнів історії Кам'янця-Подільського?
Мельник Т.В.:Курс “Моє місто — Камянець-Подільський” почав викладатись у школі з 2004 року. З того часу це мої найулюбленіші уроки. Бачу інтерес до цього предмету та захоплення історією своєї маленької Батьківщини більшості учнів.
К.:А яка, на вашу думку, найцікавіша або найзагадковіша історія, пов'язана з нашим містом?
Т.О.:Найцікавіша історія, якою захоплюються і пишаються учні, пов'язана з римо-дакійським походженням нашого міста, а це — ІІ ст.н.е. А загадкових історій—їх безліч, хоча б історія трагічної долі сина Б.Хмельницького—Тимоша і Розанди, доньки молдавського господаря Лупула, що нібито вінчались у Хрестовоздвиженській церкві на Карвасарах. Це трагічна доля захисників фортеці у 1672р. Під час штурму фортеці турками, що протистояли 140-тисячному війську турок проти 1020 захисників. І, звичайно, таємниця кам'янецького ката, якого згадували запорожці, коли писали листа турецькому султану.
К.:що б ви хотіли побажати та порадити учням стосовно вивчення історії Кам'янця?
Т.О.:Більше читати про рідне місто, причому використовувати при цьому різні джерела інформації. А ще любити своє місто, як його любили краєзнавці Ю.Сіцінський, Ю.Ролле та багато інших людей, яким не байдужа доля міста.
К.: Як довго ви займаєтесь вивченням історії нашого міста і хто вам у цьому допомагає?
Мамонов С.: Історією рідного міста займаюсь з 6 класу, з того ж часу беру участь у конкурсах і вікторинах з історії свого міста. Багато в чому я завдячую своїй вчительці з історії рідного міста Тетяні Олексіївні мельник.
К.: Яка найцікавіша історична подія, на твою думку, повязана з нашим містом?
С.: Мені здається було цікаво, коли хан Осман ІІ зі своїм турецьким військом відмовився штурмувати нашу фортецю і місто. При цьому між ним і місцевими жителями завязався діалог:
-Хто збудував цю фортецю?
-Сам Бог, - відповіли йому жителі.
-Тоді хай сам Бог її і здобуває! - сказав хан і повернув своє військо від фортеці.
Цей історичний факт й досі змушує мене гордитись своїм містом. Адже армія Османа ІІ на той час була однією з найсильніших в світі.
К.: Пропоную вам перевірити знання учнів школи з історії Кам'янця-Подільського і задати 5 найпоширеніших і 2 складні завдання.
Степаненко А.: 1) Скільки башт у нашої фортеці?
2) Назвіть інші назви Кам'янця.
3) Назвіть три громади, які мешкали на території Кам'янця.
4) Які дві споруди Кам'янця занесено у книгу рекордів України?
5) Для чого викопали Вірменську криницю? Чи виконала вона свою місію? Чому?
6)Кам'янець отримав Магдебурзьке право в … році.
7) Перечисліть назви усіх башт Кам'янецької фортеці.
К.: Отже, пропонуємо усім взяти участь у вікторині. На переможця чекає приз.
Інтервю брала Шидловська Іванна, юнкор