Кам'янець-Подільська ЗОШ №7. На платформі Blogger.

13 вересня 2013 р.

Що ми знаємо про здоров’я?

Щороку на перше вересня до школи приходить все менше дітей з діагнозом “практично здоровий”. У чому ж причина ? Школа робить усе можливе для підтримання здоров'я школярів: групи по фізкультурі з різним степенем навантаження, медичні профогляди, інклюзивне навчання, заняття на профілакторах Євмінова та інше. А що знаєте ви про своє здоров'я?
«Не бережемо те, що маємо, а  втративши - плачемо».

Ця народна мудрість, що має широке значення, помічає і наше ставлення до здоров'я. Поки воно є, ми попросту про нього не замислюємося, а коли його немає, витрачаємо багато часу, сил і коштів на його відновлення, яке, на жаль, не завжди досягається. Ми звикли щодня говорити один одному: здрастуйте! І ми навіть не віддаємо собі звіту, що кращим привітанням людині є побажання здоров'я. Ми іноді машинально підписуємо вітальні листівки, які закінчуються словами: міцного здоров'я, щастя, успіхів. А чому? Адже і хвора людина може бути щасливий і успішно працювати. Але ми якось підсвідомо розуміємо, що без міцного здоров'я і щастя не те і успіхи не ті. Тим не менш, ця заключна фраза вітального листа стала вже чергової та ми не завжди вдумуємося в її зміст. Ми проголошуємо здравиці і говоримо про що-небудь - здорово!

 Пригощаючи гостей, ми примовляли: на здоров'я. Одним словом, в поняття здоров'я ми вкладаємо щось дуже хороше, необхідне людині і в його роботі, і у відпочинку, і в розвагах. Але наука завжди вимагає точності, і, перш за все, вона вимагає дат«Здоров'я є стан повного фізичного, морального і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних дефектів». Отже, визначення поняття «здоров'я» існує.
и чітке визначення поняттю, яким належить оперувати. І якщо ми вирішили присвятити блог проблеми здоров'я, то перш за все потрібно сказати, що ж означає це слово. Ми можемо звернутися до енциклопедій, перегорнути праці класиків медицини, твори філософів і знайти самі різні визначення цього поняття. Тому візьмемо за основу те, у чому виявився досвід багатьох поколінь людей, знайшли відображення думки багатьох сотень учених, багатьох тисяч лікарів. Розкриємо Статут «Всесвітньої організації охорони здоров'я» і прочитаємо:

Але чи означає це, що ми всі знаємо про здоров'я? Звичайно ж, ні. Парадокс полягає в тому, то за тисячоліття існування медичної науки люди набагато більше дізналися про хвороби, ніж про здоров'я. Кожен онколог може прочитати вам лекцію про рак легенів, але рідкісний доктор розповість, що таке здоров'я і як його зберегти. Напевно, це пов'язано з тим, що людина зазвичай звертається до лікаря лише тоді, коли здоров'я вже втрачено або принаймні серйозно порушено. Лікарі всіх часів і народів в основному мали справу з хворобою, тобто з розладом здоров'я, а практично здоровими людьми вони стали займатися зовсім недавно. Адже має бути інакше. Кращий лікар той, який не допустить хвороби, а не той, хто цю хворобу вилікує. Кажуть, що деякі древні правителі платили своїм лікарям лише тоді, коли були здорові, а лікар формально не діяв, коли ж правитель занедужував, а лікар працював, що називається, не покладаючи рук, він за свою працю не отримував ні копійки, оскільки, на думку свого високопоставленого пацієнта, займався лише виправленням власних помилок і промахів. Ні, цим стародавнім владикам не можна відмовити в профілактичному підході до здоров'я

Але, звичайно, було б не зовсім справедливим огульно дорікати всіх лікарів в тому, що вони не займалися проблемою здоров'я. Основоположник загальної патології, видатний російський вчений Олександр Іванович Полунін писав, що основне завдання лікаря полягає в ослабленні шкідливих факторів, що діють на організм, і в підтримці власних захисних сил організму. Таким чином, видатні уми медицини неодноразово закликали до того, що слід вивчати перш за все здоров'я, щоб не дати цьому стану порушитися. А коли воно порушилося, то треба відшукувати захисні сили самого організму і підтримувати їх з тим, щоб організм сам відновив втрачене здоров'я.

Що означає, по-Вашому, поняття здоровий спосіб життя? Досить багато, напевно. Але ми розповімо Вам більше.

Виявляється, що якби ми вели здоровий спосіб життя, то наше життя тривало б не менше 100 років. Але тільки як ми живемо? Хтось наїдається постійно до відвалу, що неминуче призводить до атеросклерозу, цукрового діабету та інших захворювань, хтось півжиття  пролежує на дивані, а хтось цілодобово працює. І плюс любов до спиртного і нікотину. Якщо в нашому житті присутні такі фактори - здорового способу життя нам не дочекатися. Однак насправді формування здорового способу життя - це не така складна справа.

Поняття «здоровий спосіб життя» містить в собі збалансоване харчування, достатню фізичну активність, правила гігієни, відмова від  надлишків і,  звичайно, загартовуючі процедури.

Формування здорового способу життя спочатку полягає в тому, щоб пам'ятати, що здоров'я - це наш найцінніший дар від природи. Тому потрібно використовувати всі методи, які допоможуть його зберегти і примножити. До цієї задачі треба ставитися дуже серйозно.

Банах Ольга,юнкор